508 SW HyBrid náš pohľad
Lev, ktorý je skutočným kráľom cestnej džungle dorazil k nám do predajne a my sme ho preverili v bežných podmienkach tak, aby sme Vám popísali naše dojmy.
Technológia HyBrid-ného pohonu je tu s nami už dve dekády a my sme sa len nedávno mali možnosť naplno povenovať tejto tematike. Vďaka EU a jej odvážnym plánom o uhlíkovej neutralite, ktorú by chcela dosiahnuť v roku 2050, sa na našich cestách premáva čoraz viac HyBrid-ných a elektrických vozidiel.
My máme tú česť a na náš sklad nedávno dorazil model Peugeot 508 SW s kombináciou spaľovacieho benzínového a elektrického motora.
Na úvod je dôležité povedať, že ide o Plug-in HyBrid vozidlo, čo v preklade znamená, že ho môžete po odstavení pred domom jednoducho zapojiť do elektrickej zásuvky a nabíjať.
Nabitie takéhoto vozidla môže trvať do siedmich hodín pri štandardne dodanom nabíjacom kábli 1,8 kW, režim 2, Typ EF, 1 fáza, 8A. V prípade, že ste odhodlaní do budúcnosti naplno využívať Plug-in alebo čisto elektrické vozidlá, za zmienku stojí aj nabitie vozidla za jeden a pol hodiny pri inštalácii wallboxu. ( mimochodom wallbox teraz môžete mať úplne zadarmo ako darček k EV od Peugeot a inštaláciu je nutné dopredu komunikovať s našimi odborníkmi )
Náš výsledok testovania.
Všetkých Vás určite zaujímajú náklady na používanie vozidla s týmto pohonom. My sme ho testovali po dobu mesiaca v bežných podmienkach cestnej premávky. Vozidlo sme nabíjali počas pracovnej doby v čase od 09:00 do 16:00 na dodanej nabíjačke s výkonom 1,8 kW. Vychádza to na 7 hodín nabíjania, pričom informácia sa zobrazuje aj na Peugeot i-Cocpit 12.3" displeji. Keby sme sa chceli podrobne pozrieť na matematiku prepočtu nákladov na 100km jazdy týmto vozidlom, vyzeralo by to nasledovne.
Pri reálne dosiahnutom dojazde 52 km na jedno nabitie (naplno využívaná rekuperácia) z bežnej elektrickej zásuvky 230V sme spotrebovali elektrinu za približne 1,80 €. Ak sa teda budeme baviť o tom, že jazda do práce a z práce Vám vychádza na 50 km, tak celkový náklad na jazdu bude do dvoch eur. Kto ale jazdí len z práce a do práce?
Pozreli sme sa preto na tento prepočet ešte dôkladnejšie.
Koľko benzínu to "žerie" a čo ma to celé stojí na 100 km?
Toto je zásadná a dôležitá otázka, na ktorú sa ťažko odpovedá. Predstavte si, že si v noci nabijete vozidlo a ráno je pripravené na jazdu. Vaša trasa, ktorú potrebujete prejsť do miesta určenia predstavuje 100 km. Znamená to, že polovica jazdy by mala byť na elektrický pohon. Nie je to úplne tak, ako sa na prvý pohľad zdá. Vozidlo aj napriek tomu, že sa nám baterka vybila po 50 km dokáže zvyšných 50 km jazdiť v HyBrid-nom režime a to zhruba v pomere 70:30 // spaľovací vs. elektrický // (nutné doplniť, že sa jedná o pomer nepodložený a individuálny, pretože záleží na trase a šoférovi, Váš pomer môže byť iný)
Spotreba spaľovacieho 1.6l PureTech motora pri týchto podmienkach nám vyšla na 4,8l / 100 km.
pri dodatočnom prepočte nákladov na túto jazdu by sme postupovali nasledovne:
Cena nabitia vozidla = 1,80 € (cca 50 km)
Priemerná cena za 1l benzínu 95 k dátumu 27.5.2021 (NR kraj) = 1,334 €
Spotreba benzínu na 100 km = 4,8l
Ak prejdeme 50 km na elektrický pohon a 50 km na pohon benzínový (v tejto prejdenej vzdialenosti neberiem do úvahy pohon hybridný v pomere 70:30 pre zjednodušenie výpočtu) tak nám vyjde, že 100 kilometrov HyBrid-nej jazdy na Peugeot 508 SW HyBrid nás bude stáť 5€!
(Pozn. V prípade, že ste našli chybu vo výpočte a vyšlo Vám to inak, pokojne nám napíšte mail na
Koľko bude úspora na PHM?
Pri bežnom spaľovacom motore s objemom 1598 cm3, výkonom 165 kW a ročnom nájazde 20000 kilometrov by nás pri priemernej spotrebe cca 6l/100km vyšlo tankovanie na cca 1.600 €.
Ak by sme tieto isté parametre použili pre výpočet nákladov na PHM (elektrina/benzín 95) pri tomto vozidle, tak by nás 20000 km/rok vyšlo na 1.000€, čo znamená úsporu až 600€ ročne.
Chcete si svoje vozidlo nechať 6 rokov? Výborne! za 6 rokov na tomto vozidle ušetríte až 3.600 €!
Najväčšou a tou najdôležitejšou výhodou tohto vozidla nie je samotná úspora ale sú to emisie CO2. Výrobca vozidla udáva hodnotu emisií v HyBrid-nom režime v rozmedzí od 28 - 36 g/100km. V prípade jazdy čisto na elektrický pohon samozrejme vozidlo dosahuje hodnotu 0 g/100km CO2. Momentálne na Slovensku nemáme žiadnu výhodu zelených vozidiel (vozidlá so zelenými EČ), avšak vo svete to už funguje inak. Ak sa vyberiete len k našim najbližším susedom do Česka, tak s takýmto vozidlom neplatíte diaľničné poplatky. Ak sa chystáte napríklad do Prahy, tak v centre tohto európskeho veľkomesta na väčšine miest nemusíte platiť za parkovanie! Veríme, že Slovensko nebude dlho zaostávať a pripraví nám podobné výhody, aké bežne fungujú vo svete.
Čo všetko dostanem za svoje peniaze, ak sa rozhodnem pre toto konkrétne vozidlo?
Naša skladová päťstoosmička vo verzii GT LINE obsahuje naozaj veľmi veľa zaujímavých vychytávok.
Dovoľte mi začať mojou úplne najobľúbenejšou vecou, a to masážnymi sedadlami pre šoféra a spolujazdca. Masírovať Vás dokáže v piatich režimoch a v štyroch intenzitách. Pôvodne som si myslel, že táto funkcia sedadiel je určená na dlhé jazdy, tak aby Vás nebolel chrbát po niekoľkých hodinách sedenia. Zistil som, že svoje výhody to má aj pri krátkej trase a to také, že si to proste zamilujete. Vo vozidle Vás určite poteší aj night vision (nočné videnie), ktoré sa aktivuje automaticky pri znížení intenzity denného svetla. Táto funkcia je ideálna pre večernú jazdu v meste, pretože zaznamenáva všetkých chodcov v dohľade vozidla. Samozrejme svoj význam má aj mimo mesta, kedy sa už divá zver na krajnici nestane dôvodom Vašej poistnej udalosti.
Popisovať všetky super vymoženosti tohto vozidla by bolo naozaj na dlho, a preto určite odporúčam pozrieť si kompletnú fotogalériu a výbavu priamo tu: PEUGEOT 508 SW
Určite ale ešte spomeniem adaptívny tempomat STOP&GO, ktorý drží tempo s vozidlom pred Vami až do úplného zastavenia vozidla. Na prvú dobrú nemusíte vidieť obrovskú výhodu tejto funkcie, ale môžete veriť, že ak to už raz vo vozidle máte, už o to nikdy nechcete prísť.
Toto výnimočné predvádzacie vozidlo teraz u nás môžete mať so ZĽAVOU AŽ -12.490 €. Ak máte záujem o testovaciu jazdu, či bližší popis vozidla a funkcií, určite navštívte náš showroom v Leviciach na Kalnickej ceste 16, kde sa o Vás postará tím profesionálov.